niedziela, 27 lutego 2011

zbytnie troski

Nie martwcie się zbytnio, o to co macie jeść, pic w co macie się przyodziać bo o to wszystko poganie zabiegają. Wpierw zatroszczcie się o zbawienie a to wszystko będzie wam dodane.
Działania palca Bożej Opatrzności, która prowadzi poprzez życie doświadcza każdy z nas z wyjątkiem pogan. Wyznacznikiem pogańskiej postawy wobec życia doczesnego jest ślepota duchowa. Poganin nie widzi świadectwa działania Bożej Opatrzności w świecie. Życie biologiczne jest przypadkiem, działaniem ślepych sił przyrody, działaniem pewnych mechanizmów nie wiadomo przez kogo i po co zapoczątkowanych. Więc i człowiek może być trybem systemu i zlepką komórek tworząc egzystencjalną całość.
Pan Jezus uczy, że Wiara w Bożą Opatrzność daje nam ufność, w to, że Bóg zaplanował moje istnienie, sam o mnie się troszczy i ważniejszy jestem od ptaków i lilii polnych, które są tak piękne, ze żadna ludzka imitacja nie powiększy ich piękna. Boża miłość jest gwarancją mojej ufności.
Ważniejsze jest jednak moje zbawienie aniżeli pragnienie posiadania tego ponad to co się ma, bo nikt z nas nie jest w stanie przedłużyć choć na chwilę swego życia, a to co posiadam jest darem od Boga, który dał talenty, bym mógł je rozwijać, pomnażać, uczyć się by potem z tego jeść chleb.
Przekonanie, że wszystko sam muszę zdobywać bez pomocy Boga, jest pychą. Skoro żyję tu i teraz, to Bóg tak chciał, zaplanował dla mojego dobra.
Najpiękniejsze zdanie z Izajasza: Choćby matka zapomniała o dziecku swoim, Ja nie zapominam o tobie.
W dziele Stwórcy każdy z nas jest zapisany, bo jest kochany, zaplanowany, chciany przez Boga.
Stworzony na Jego podobieństwo i obraz. Nikt już taki jak ja czy Ty nie będzie po nas, jesteśmy jednym indywiduum, prowadzonymi przez Opatrzność Bożą, która troszczy się i kieruje naszym losem.
Bóg nawet po krzywych liniach naszego życia potrafi pięknie i prosto pisać.

1 komentarz:

  1. Ostatnie zdanie jest the best ;D
    'sześć milionów ludzi na swiecie- duplikatów nie ma!' - ks. Marek Bałwas ;D

    Pozdrawiam ;D

    OdpowiedzUsuń